
Listopad z projektem „Gram, liczę, odkrywam i nowe umiejętności matematyczne zdobywam”
W pierwszej połowie listopada nasze działania ukierunkowane były na gry i wspólne rozgrywki. Uczniowie podejmując tego typu aktywność zmuszeni byli analizować ruchy przeciwników, obierać najkorzystniejszą strategię, organizować spójną współpracę w grupie. Oprócz grania w gry uczniowie zamienili się w twórców i nie tylko wymyślili, ale również stworzyli gry matematyczne. Najpierw grali w nie w domu z rodzicami, dziadkami, rodzeństwem dokumentując ten fakt zdjęciami, a następnie wspólnie graliśmy w te gry w szkole. Kreatywność, pomysłowość, dbałość o szczegóły oraz o to, aby gra uczyła i bawiła to cechy wspólne wykonanych gier.
Druga połowa miesiąca przeznaczona była na zajęcia, podczas których uczniowie dowiedzieli się czym zajmuje się kryptolog oraz poznali najsłynniejsze szyfry. Następnie uczyli się kodować i rozkodowywać różne zapisane hasła. Zwieńczeniem zajęć projektowych była gra szkolna, w której uczniowie podzieleni na drużyny mieli do przejścia kilka stacji rozrzuconych na terenie szkoły: w sekretariacie, bibliotece, na sali gimnastycznej itp. Na każdej z nich czekały na nich zadania pełne kodów i matematycznych zagadek, a gdy po ich poprawnym rozwiązaniu otrzymywali wskazówkę gdzie znajdą kolejne wyzwanie. Wszyscy świetnie się bawili współpracując ze sobą i zdobywając nowe umiejętności matematyczne. Jednocześnie żałowali, że to już ostatnie wspólne zajęcia projektowe.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.